Corona leidde tot creatieve horeca ideeën

15 augustus, 2021

We hoeven er niet omheen te draaien. De coronacrisis heeft rake klappen uitgedeeld in de horecabranche. Van alle branches in ons land werd de horeca toch wel het hardst geraakt en, ondanks dat we nu de goede kant op gaan, zijn we er nog niet. Er zullen nog horecabedrijven gaan vallen. Toch willen we ook de positieve kanten belichten, want tijdens corona zijn er veel creatieve horeca ideeën ontstaan om het hoofd toch boven water te houden. Wij delen graag enkele van deze ideeën met u, om u te inspireren en moed te geven voor de komende periode in het najaar.

Service aan huis

Diverse horecabedrijven hebben tijdens de coronacrisis besloten om service aan huis, of liever gezegd, ín huis aan te bieden. Mensen mochten een tijd lang slechts één gast ontvangen. Dit mag dan natuurlijk ook een kok zijn! Diverse koks hebben zich ingezet om mensen blij te maken met hun kookkunsten in de woning van het betreffende huishouden.

Unieke maaltijden afhalen of bezorgen

Een deel van de Nederlandse horecagelegenheden had al een bezorg- en / of afhaalservice voor corona. Tijdens de coronaperiode hebben meer horecagelegenheden gezorgd voor services voor afhalen en / of bezorgen. Een deel van de horecabedrijven deed dit met het eigen, bekende assortiment. Een ander deel maakte een uniek menu voor de nieuwe service. Het is dan ook zo dat niet al deze horecabedrijven voor corona ook al maaltijden serveerden. Horecaondernemers hebben zich van hun meest flexibele kant getoond om klanten toch van dienst te zijn.

De beste plekjes reserveren

Er zijn natuurlijk perioden geweest waarin we wel nog wat mogelijkheden hadden, zeker op de buitenterrassen. Toch waren de mogelijkheden dan wel beperkt en dit betekende in de praktijk vaak dat de beste plekjes als eerst bezet waren. Vaste gasten moesten hierdoor wel eens teleurgesteld worden. Diverse horecaondernemers hebben hierop besloten om hun vaste gasten de optie te bieden om hun plek tegen betaling te reserveren.

Zo hadden de vaste bezoekers van de horecagelegenheid altijd de optie om van hun favoriete plek te genieten. Op deze manier werd deze klanten direct het gevoel gegeven dat zij speciaal waren, waardoor de kans groter is dat zij na de coronacrisis gewoon weer regelmatig aanschuiven voor een hapje of een drankje.

Tal van mooie acties en initiatieven

We kunnen nog een lange lijst mooie initiatieven delen, van bijzondere acties tot cadeaubonnen. We hebben in de coronaperiode echt van alles voorbij zien komen. Het was niet alleen mooi om te zien hoe horecaondernemers alles uit de kast trokken om boven water te blijven. Het was ook mooi om te zien hoe heel Nederland opstond om de horeca te steunen. We zijn dan ook blij te zien dat het nu, ook voor de horeca, allemaal weer wat positiever lijkt te gaan verlopen.

Nu een horecabedrijf openen?

Speelt u al een tijdje met de gedachte om een horecabedrijf te openen? Misschien is nu wel het perfecte moment om de eerste stappen te gaan zetten en uw droom te verwezenlijken. De horeca wordt weer vrijer gelaten en het gaat allemaal de goede kant op. Mensen hebben behoefte aan een frisse wind! Wilt u een horecabedrijf kopen? Hormax Horecamakelaars staat u graag bij met deskundig advies. Neem contact met ons op. Wilt u uw horecabedrijf juist verkopen? Dan staan wij natuurlijk ook graag voor u klaar.