Het jaar 2021 was zonder twijfel (weer) een onrustig jaar. Wederom kunnen we spreken van een coronajaar, terwijl we eigenlijk allemaal wel dachten dat 2021 een stuk beter zou verlopen. Het jaar was, zeker voor de horecaondernemers, nog altijd onstuimig te noemen, maar er waren ook veel kansen. De vraag naar nieuwe horecabedrijven en/of -panden bleef hoog en we zijn erg tevreden over het aantal transacties, dit liep goed door.
Door de nieuwe coronamaatregelen van dit najaar is het wederom een slechte kerst voor veel horecabedrijven. Laten we hoop blijven houden op een goede uitkomst en onze creativiteit inzetten om gasten thuis te laten genieten van een lekkere maaltijd. Wij wensen u hele fijne feestdagen en een gastvrij 2022. Uiteraard staan wij ook dan weer voor u klaar. ?
Terugkijken op 2021
Afgelopen jaar heeft u ons veel voorbij zien komen op social media. Wekelijks deelde we interessante berichten, onze objecten en actualiteiten. Wij kijken graag, samen met u, nog eens terug op een vijftal belangrijke berichten die wij in het afgelopen jaar met u deelden.
1. Toename van horecazaken
Veel horecazaken hebben financieel en mentaal geworsteld in het afgelopen jaar. Ook in 2021 vielen de inkomsten voor velen tegen en de toekomst blijft onzeker. Tegen alle verwachtingen in was er wel een toename van horecazaken in coronatijd. Hiertegenover staat dat het aantal verwachte faillissementen lager lag dan voorspeld. Ronald Loonen van Hormax Tilburg schreef hier een mooi artikel over.
2. Nieuwe horecazaken werden gestart
Horecazaken moesten de deuren lange tijd gesloten houden, waarna zij volgens vaste regels weer gasten mochten toelaten. We zijn inmiddels allemaal wel bekend met de QR-code. Dit hield echter nieuwe enthousiaste ondernemers niet tegen om toch een nieuw horecabedrijf te starten. Wij hielpen deze nieuwe horecaondernemers op weg met waardevolle tips.
3. Er werden veel horecazaken overgenomen
Het overnemen van een horecazaak was afgelopen jaar een interessante keuze. Wij hebben dit ook vaak mogen zien in 2021. Meerdere horecaondernemers besloten hun lopende horecabedrijf te verkopen met allerlei verschillende beweegredenen. Daarbij kwam het zeker ook voor dat personeel werd overgenomen. Het overnemen van personeel levert nog wel eens vragen op. Daarom deelden wij een aantal interessante aandachtspunten.
4. Nieuwe klanten werven viel niet altijd mee
De horeca heeft lange tijd stilgelegen. Als alles dan weer op gang moet komen, dan betekent dit helaas niet dat het direct weer storm loopt. Een deel van de consumenten was toch nog wat ‘huiverig’ om een horecagelegenheid te bezoeken. Hierdoor vielen de bezoekersaantallen in sommige gevallen toch nog tegen. Wij gaven 15 handige tips om meer klanten naar uw horecazaak toe te trekken.
5. Creatief ondernemen door corona
Zijn horecaondernemers allemaal bij de pakken neer gaan zitten tijdens de coronacrisis? Nee, zeker niet. We hebben de mooiste, leukste en meest creatieve horeca ideeën voorbij zien komen. Inspirerend, indrukwekkend en vooral ook hoopgevend. Uiteraard hebben wij u de meest creatieve horeca ideeën niet onthouden.
Fijne feestdagen en een gastvrij 2022!
Zo aan het einde van een onrustig horecajaar willen wij u vooral bedanken voor uw vertrouwen, voor de fijne samenwerkingen en de mooie resultaten die we samen hebben behaald. Laten we vooral uitkijken naar een jaar dat de horeca weer een duwtje in de rug geeft. Wij wensen u heel fijne feestdagen en een gastvrij 2022. Uiteraard staan wij ook dan weer voor u klaar. Wilt u direct advies en ondersteuning? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.